jak 1 minut intensywnych ćwiczeń może poprawić zdrowie

Główny autor Martin Gibala, profesor kinezjologii Uniwersytetu McMaster w Ontario w Kanadzie, a koledzy niedawno opublikowali swoje odkrycia w czasopiśmie PLoS ONE.

Nie jest tajemnicą, że ćwiczenia są dobre dla zdrowia, co zmniejsza ryzyko otyłości, cukrzycy typu 2, choroby serca, a także bogactwo innych warunkach.

W 2008 aktywność fizyczna Wytyczne dla Amerykanów zaleca, aby dorośli angażują się w co najmniej 150 minut umiarkowanej intensywności lub 75 minut energicznego intensywności ćwiczeń aerobowych w tygodniu, lub kombinacja tych dwóch.

Jednakże, zgodnie z Centers for Disease Control and Prevention (CDC), mniej niż połowa dorosłych w Stanach Zjednoczonych spełniają te wytyczne.

Chociaż przyczyny nie prowadzi się różnić, „brak czasu” jest jedną z najbardziej powszechnych, zwłaszcza w coraz bardziej intensywnym stylem życia Amerykanów.

Jednak nowe badania przeprowadzone przez prof Gibała i współpracowników kwestionuje tę wymówkę, po znalezieniu tylko krótkie wybuchy intensywnych ćwiczeń są tak korzystne, jak dłuższym treningu wytrzymałościowego.

W poprzednim badaniu, naukowcy odkryli, że sprint trening interwałowy (SIT) przyniosły znaczące korzyści zdrowotne.

Ten 10-minutowy program szkolenia obejmował trzy 20-sekundowe „all-out” sprinty rowerowe, przeprowadzone między 2 minutach niskiej intensywności rowerowej. W programie znalazły się również 2 minut rozgrzewki i 3 minut do ostygnięcia.

„Jest to bardzo strategia treningu czas wydajne”, zauważa prof Gibala. „Brief wybuchy intensywnych ćwiczeń są bardzo skuteczne.”

Dla nowych badań zespół porównał programu siedzieć z programu umiarkowanej intensywności ciągłe szkolenia (MICT). Ten program 50 minut obejmował 2-minutowej rozgrzewki, a następnie przez 45 minut ciągłej jazdy na rowerze w umiarkowanym tempie, a 3 minuty ostygnie.

Naukowcy zakwalifikowano 27 osiadłych ludzi do ich badania, z których wszystkie były dopasowane pod względem wieku, wskaźnika masy ciała (BMI) i VO2 peak – miarą maksymalnej szybkości zużycia tlenu podczas ćwiczeń aerobowych.

Niektórzy mężczyźni musieli angażować się w trzech tygodniowych sesjach albo usiąść lub MICT przez 12 tygodni, natomiast pozostali mężczyźni zostali przydzieleni do grupy kontrolnej, które nie wykonują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *